Studio MH
Wyszukaj
-
-

Porady

Baner - dobry pomysł na pozyskanie kupca ?

Baner - dobry pomysł na pozyskanie kupca?

Baner to dla biur nieruchomości oraz indywidualnych sprzedawców jedna z najlepszych i najtańszych form reklamy. Pozwala on szybko dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, którym bezinwazyjne można zaprezentować sprzedawaną nieruchomość. Przeczytaj kiedy baner jest dobrym pomysłem oraz sprawdź jak korzystać z tej formy reklamy, aby była ona skuteczna.

 

Baner w sprzedaży nieruchomości

Najpopularniejszą formą banneru w branży nieruchomości jest wywieszenie go w oknie, na balkonie lub ogrodzeniu budynku, który jest wystawiony na sprzedaż. Wywieszona reklama może mieć rożne wymiary, uzależnione tego ile miejsca można pod nią przeznaczyć, a także różnorodne formy. Przy zastosowaniu takiej reklamy warto pamiętać o tym, że w większości dużych miast istnieją odpowiednie przepisy określające co i na jakich zasadach można wywieszać (nawet na własnej nieruchomości). Najbardziej restrykcyjne są zasady dotyczące budynków znajdujących się w centrum miasta – tutaj nie tak łatwo wywiesić reklamę, aby to zrobić należy uzyskać zgodę konserwatora zabytków oraz głównego plastyka miasta. Za wywieszenie banneru, który w znaczny sposób odstaje od elewacji budynku (najczęściej jest to więcej niż 10 cm) należy uiścić specjalne opłaty – nie wywiązanie się z tych obowiązków skutkuje na prawdę wysokimi karami.

 

Ile kosztuje baner?

Koszt banneru uzależniony jest od jego wielkości oraz techniki druku jaką się wybierze. Istotną pozycją jest również jego montaż – jeżeli planuje się powieszenie reklamy o dużych gabarytach oraz na dużej wysokości najlepiej jest skorzystać z firmy, która posiada doświadczenie w tym zakresie. W przypadku jeśli chce się powiesić baner we własnym oknie taka pomoc jest zbędna . Koszt wydruku standardowego baneru na okno to około 200 zł – w drukarniach internetowych, cena nie obejmuje przygotowania projektu graficznego oraz jego montażu.

 

Reklama outdoorowa – biura nieruchomości

Powyższe opcje stosowane są zazwyczaj przez indywidulanych sprzedawców, biura nieruchomości mają bowiem możliwości lepszego wykorzystania banerów. Często opracowują one całe kampanie outdoorowe, w ramach których banery i reklamy pojawiają się nie tylko na sprzedawanej nieruchomości, ale i w innych punktach miasta: na nośnikach reklamowych, słupach ogłoszeniowych czy przystankach transportu miejskiego. Prowadzenia takiej kampanii najczęściej to połączenia działań sprzedażowych i wizerunkowych.

 

Kiedy baner jest skuteczny?

Nie ma co ukrywać, że największą skutecznością cieszą się te banery, które wiszą przy najbardziej uczęszczanych miejscach, ruchliwych ulicach czy głównych węzłach komunikacyjnych. To je codzienne mija największa rzesza ludzi i to właśnie wśród nich może znaleźć się nabywca mieszkania czy domu na sprzedaż. Warto jednak wspomnieć, że z tej formy reklamy nie warto rezygnować jeżeli mieszka się w mniejszej miejscowości – przy sprzedaży nieruchomości nie liczy się bowiem ilość a jakość. Tak naprawdę potrzebny jest jeden kupiec, czyli jeden telefon.

Duży odzew mają również reklamy informujące o cenie nieruchomości oraz te, które swoim estetycznym wyglądem wyróżniają się w tłumie innych.

W dobie kiedy o Klienta trzeba konkurować, z licznymi biurami pośrednictwa nieruchomości oraz osobami sprzedającymi nieruchomości indywidualnie, konieczne jest prowadzenie działań marketingowych off-line. Banery uważane są za jedne z najskuteczniejszych z tych działań – należy jednak pamiętać, że aby przynosi efekty trzeba zadbać o jego wygląd i miejsce ekspozycji.